Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Monday, November 10, 2008

ceritera Cinta part III

"setelah berjuta2 tahun dunia ini kami pelihara utk dirahsiakan dr pengetahuan manusia biasa, ini kerana sifat kejam manusia yang xpernah knal erti puas. sedang jasad mereka yg tidak bernyawa sendiri mereka sanggup pamerkan di muzium2 ternama atas alasan menjaga nama.. tetapi, pada tahun ini akan muncul satu Birdoues yang merupakan burng terbesar di alam kami ini, burung ini hanya akan muncul setiap 45 juta tahun Aves.. burung ini berupaya memenuhi hajat sesiapa shj yg berjaya memenangi hati Birdoues itu.."kata org tua itu pnjg lebar.

sambil menghulurkn sebuah buku buruk kpd chika, "...buku ini chika, merupakn sejarah asal usul dunia Aves ini, dan pakcik akan serahkn buku ini kepada kamu utk kamu pelihara."

Chika semakin bingung..

"tapi kenapa pakcik? ape kaitan semua ni ngn sy??

"nama kamu telah tercatit dlm buku itu chika. kamu telah ditakdirkn utk meneruskn hayat alam ini, sejak kamu terjmpe bulu Heroa sewaktu kamu kecil dahlu.."

chika terkejut. dia mengeluarkn buku burung yg telah lame dia simpan & benar, bulu itu mmg dr badan Heroa..

Chika terkedu..termenung.. dan terkejut dgn apa yg ptt die terima dlm masa yang singkat ini..

"Chika, mari, sy tunjukkn kamu sesuatu yg menakjubkan,"kata Heroa.


..........................................................................................................................................................................

Chika semakin sibuk, bersiap sedia menanti serangn bls pihak musuh yg tidak puas2 menujahkn dengki2 yg semakin bengis.. sudah hampir seminggu chika di alam itu, dan semakin syg pula pada tempat barunya itu. semakin rmi yg die knal, spt Kitro, si pelawak yg sentiasa ceria walaupun keadaan skrg semaki tegang, Diise, burung yg punyai bulu plg cntk menurut mrk2 di situ, & Heroa, teman sejatinya, yg byk mengajarnya menyesuaikn diri di dunia Aves ini.

...........................................................................................................................................................................
brsambung..

1 comment:

Anonymous said...

em...i'm wondering nape cite ni dibhgikan kpd byk parts ek

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...