Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Saturday, November 24, 2012

The turn - i mean, my turn

Assalammualaikum wbt.
Kehadapan blog saya yang di kasihi..cehh.. lama betul xguna bahasa puitis gini untuk mengarangkan..hish, manalah skill sasteraku yg blaja time sekolah dulu..huu

Ok, lately, my life are becoming interesting.. On my previous, previous post, i told you about all those adventures i'd experience this year. well, actually, this coming month, this last month of 2012 will be a blast for me throughout my whole life. 

Yes, I'm getting married, inshaAllah.. (excited!!)

sungguh tak sangka tahun ini merupakan tahun yang paling sedih dan menggembirakan buat saya. banyak perkara, ujian yang datang menderu-deru tapi, Allah tu Maha Adil. Dia uji kita untuk die bagi kita sesuatu yang sangat baik! Alhmdulillah, thank you Allah for all this nikmah!

hoho, mesti surprise kan sape future husband saya. (hehe..perasan).. to be honest, saya pun surprise bila fikir yang dia would be the one. Dalam jangka masa perkenalan yang singkat (lebih kurang sebulan berkawan), dia terus menyatakan hasrat untuk memperisterikan saya. saya tak sangka juga pada mulanya bila dia 'berani' untuk tampil untuk melanjutkan perkenalan kami, yang hanya pada mulanya hanyalah hubungan agent-client sahaja. 
ok let's name him N.

Pada masa N proposed saya tu, saya sebenarnya sedang berkawan dengan seorang lelaki yang juga serius dengan saya. So, it was a very hard choice to make. N asked to give him a chance. So, why not. Mungkin ini akan jadi pembuka mata saya untuk mencari yang lebih baik, atau melihat mana yang Allah nak bagi pada saya. N seorang yang realistik. Walau N tahu saya punyai pilihan selain dia waktu tu, dia memberi sentiasa ingatkan saya untuk doa supaya Allah tunjukkan jalan yang terbaik untuk kita berdua. Yelah, jodoh bukan kita boleh nampak, tapi jodoh datang bila kita usaha dan berserah. 

Perwatakan N yang mungkin lebih matang dari saya (well, i'm just 24..huu..xmatang lagi), membuatkan saya tertarik untuk kenal dia lagi. N selalu ajak saya untuk pandang ke hadapan. Past is not we are after, future is the true meaning of life. I know my past is not what i'm proud of. kalau bole, saya nak mati hidup semula untuk create past yang baru. tapi buat apa kita nk fikir masa lampau, yang tak akan membawa kesan apa-apa pada kita sekarang. yang penting kan masa hadapan, yang masih jadi misteri buat kita.. 

When the day come when I had to make a choice, 3 hari saya isthikaroh siang malam. Minta Allah bagi ketenangan untuk saya decide. bukan mudah bagi saya utk decide, kerana kedua-dua mereka pada saya sangat baik dan mampu jadi suami yang soleh untuk saya dan anak-anak nanti. Pada isthikharoh terakhir, saya sujud  memohon agar saya dapat ketenangan jika saya pilih N. selepas memberi salam, saya pejam mata dan saya cuba bayangkan jika N jadi suami saya. Alhamdulillah, rasa sangat tenang, dan bulat hati memilih dia. :)

Selepas 2 minggu memberi kata putus pada N, keluarga N datang merisik dan kami bertunang. Inilah kali pertama saya berjumpa dengan bakal mertua dan keluarga dia, pada malam bakal mertua saya sarung cincin ke jari saya. itulah saat dimana baru terbuka hati saya yang saya akan ada sebuah keluarga lagi! dan malam pertunangan itu juga merupakan kali ke2 kami berjumpa. huhu... ok, i'm not going to tell you more about my engagement day yet. it will be on my next post, inshaAllah. 

So, do pray for us. moga jodoh tu sampai dan berkekalan. inshaAllah. 

sneek peak


p/s: dont forget to pray for our brothers and sisters in Gaza.

10 comments:

aZwaN mUsLiM said...

Eh btoi ke ni?

wah2 xde news ape pun, hoho..

tahniah!!

:)

Nurul Asma' said...

Tahniah pd abg azwan juga..lg seminggu kan? hehe..moga kekal jodohnya hingga syurga ya!

Anonymous said...

tahniah..semoga jodoh berkekalan..:)

cerimanis said...

barakallah asma....im really2 happy for you....emy plak y berdebar2...heeee

Nurul Asma' said...

huu..doakan ya.. terima kasih~~

Anonymous said...

bila tarikhnys

Si Perempuan Melayu... said...

Alhamdulillah!

Jangan lama-lama! Ayuh kita! ^_^

Tahniah, barakallah!

Nurul Asma' said...

inshaAllah nnt saya akan announce tarikhnya ya.. doakan..

aZwaN mUsLiM said...

Hee thanks, awal skit dari asma hehe :)

Nurul Asma' said...

hee..xla awal mne..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...