Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Monday, March 2, 2009

my reading~

Bagaikan PuteriPenulis : Ramlee Awang Murshid
Penerbit : Alaf 21 Sdn Bhd
ISBN : 983-124-214-9
Harga : RM19.90
Sinopsis

Haryani dan Laksamana Sunan saling jatuh cinta.
Pertemuan kedua insan ini dalam satu dimensi di luar batas jangkauan manusia, malah sukar diterima Jojik akal.
Mereka dari zaman yang berbeza.
Haryani terperangkap dalam perkelahian antara kebaikan dan kebatilan manusia.
Perjalanan yang panjang, penuh ranjau dan cabaran membuatkan Haryani dan Saifudin mendiamkan sahaja cinta yang terpendam.
Dani... pertama kali melihat Haryani yang terlantar koma di hospital terus jatuh hati.
Dia berusaha membawa Haryani kembali semula keabad 21.
Antara dua lelaki, Haryani terpaksa membuat pilihan.
Antara dua nyawa dalam jasadnya; sama ada tinggal bersama Laksamana Sunan pada penghujung kurun ke 15 atau kembali semula ke abad 21.
Tiada dua kehidupan dalam zaman yang berlainan.
Salah satu kehidupan itu mesti mati!
Bagaikan Puteri
penuh konflik, tragedi, pengembaraan, mistik dan magik.
Hanya kerana cinta... manusia sanggup berperang!

coretanku: actually tgh bace buku ni..hehe best2..da separuh bace even br beli sabtu lps.. mcmne ni?ingt nk wat bacaan kat umah nnt..heh..
tp mmg best buku ni, sbb minatku mmg ke alam khayalan & alam zmn kegemilangan hang tuah dahulu.. kekdg bc buku ni, mcm bc buku faisal tehrani, 1515.. ade la ala2 sket..
jom truskn membaca!

15 comments:

Rarepeople. said...

oh... ramlee awang murshid!

haha~~

fevret!

tp jrg pon bli novel2..

cm mls.. kalo ade bru bc.. haha

asma'_comey said...

best2! bc la buku ni!!

-m3- said...

jemput baca sambungan selepas novel ni jugak...
cinta sang ratu dan hijab sang pecinta, a very nice trilogy...=)
happy reading~

jannah said...

cte ni bez gle..tp aku lom bace sambungan die lg..org kate bez..ko bli la,aku pnjam..heee

asma'_comey said...

really m3??
mmg xsaba nk bc yg seterusnya!
tp xbeli lg..

asma'_comey said...

mmg nk beli pon..
ape pnjm2?
xsyokla bc kalo pinjm, beli br puas..hee

jannah said...

alah,pe slhnye..sharing is loving..haha..
aku br jek bli novel,hlovate nye...try r bace..bes!!!tp aku ase ko x minat kot..ngeee:)

miss hannan said...

yer betul..
kepuasan membeli membuatkan kte puas membaca...
anyway..akak da berkurun da khatamkan citer ni...

"mati itu pasti, hidup...insyaAllah"

kalau lah laksamana sunan tu wujud....
hurm..

asma'_comey said...

hlovate? xbest pon.. aku mane minat buku2 jiwang karat ni jannah oi..huutu zmn2 jahiliaah aku jek..haha

asma'_comey said...

hehe..sy ketinggalan sket la kak hannan..hee
btul2.. kalo la laksanama sunan tu wujud zmn skrg.. sy cop dlu!haha

-m3- said...

hlovate punye works are not totally jiwang okay~
haha, da try one of 'em?
bace karya2 die mmg byk reflect our teenage life...

rasenye ramai yg ade koleksi trilogy ni, kalo rase berat nak beli boleh je bagi pinjam...;)

jannah said...

ye btol..stuju ngan -m3-,hlovate's memg bkn cam novel bese..yg jiwang thp luar alam..u shud try bace dlu..hehe...hello,aku pon x minat la sappy-cheesy-stereotype luv story ek..hehe..

asma'_comey said...

hlovate da pnah bc 2-3 m/s, trus xde mood nk bc.. hee

-m3- said...

u shud read da whole book then, dats how it work...
haha, buku hlovate mane yg bace sampai ilang mood tu? meh habaq mai sket...

jannah said...

sbb ko jz bce 2-3 ms,sbb 2 ko rase xbez..haha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...