Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Thursday, November 15, 2012

Drama melayu

Assalammualaikum,

1 muharram 1434H, 15/11/12

Hari ini, pelan untuk ke festival halal di 1borneo hypermall, tapi mcm tersalah tengok poster je. sbb search dekat internet, tak ada pun any post about this event. huu. so, end up saya dan kak murni lepak kat rumah shj.

owh, drama melayu secara jujurnya saya tak berapa layan sangat.. bukan apa, kadang-kadang jalan ceritanya biasa sangat (atau mungkin jalan ceritanya sangat sebati dengan budaya dan gaya hidup sendiri, menjadikan ia rasa tak seronok utk tengok..huu). tapi kebelakangan ini, sejak kaki patah aka kereta tak sampai lagi, saya banyak habiskan masa di rumah dan tertengoklah drama-drama melayu ni..hee

ada satu drama ni, mengisahkan bagaimana pengorbanan seorang isteri yang suaminya lumpuh kaki akibat kemalangan ditempat kerja. jadi si isteri terpaksalah keluar bekerja untuk menanggung 2 anak yang masih kecil.. jadi watak dah terbalik. suami jada rumah, isteri keluar cari kerja. isteri sangat stress bila kat tempat kerja kena kacau dengan lelaki2 gatal dan bila balik rumah tgk rumah sgt tidak terurus..

hish.. tiba-tiba saya terbayang, bagaimana lah kalau saya ditempat si isteri tu. boleh ke saya masih jadi isteri yang solehah? ganti tempat suami jadi nafkah, dan sabar dengan ujian yang Allah beri tu? boleh ke kita keluar bekerja, membanting tulang mengisi perut anak dan suami, dan dlm masa yang sama jalankan tanggungjawab seorg isteri? dan boleh ke kita pertahankan maruah suami yang terlantar dirumah, walhal mesti tercabar ego dia bila kita yang terpaksa ganti tempat die untuk cari nafkah?

wahh.. banyaknya benda kena fikir! huhu

kita tak tahu apa masa depan kita nanti kan. apa yang kita harap mungkin tak sama dengan apa yang kita dapat. Allah itu Maha Adil.. ujian Dia pn custom made. sekarang masa bercinta memang nampak manis. berangan-angan untuk hidup bahagia menyulam cinta..cehh.. tp tak pernah nk merancang untuk mcm mne nk face untuk susah kn..

mari kita doa banyak2 supaya kita sentiasa sabar dan tabah untuk ujian mendatang..amin...

2 comments:

ramlah said...

salam..

apa khabar cik asma'
salu tunggu awk punye post baru..

busy eh skrg? hihi..

suka sangat dengan ayat ujian Allah tu custom made..haha u r absolutely right..

dan xde org yg akan terlepas dari dapat ujian dari Dia. so everything will always be SURPRISE..hehe waallahualam..moga Allah beri yg terbaik untuk kita masing2 :)

Nurul Asma' said...

Wasalam pn ramlah..
hehe,,quite bz aka malas nk update blog..xsangka masih ade org baca blog i ni..huhu..

hope u r doing well dear~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...