Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Friday, June 12, 2009

Ketika diri mencari sinar


Conversation di YM


Sahabat: salam


nurul asma' : wslm


Sahabat: ape maksud awak ; kenapa diuji sebegini?


nurul asma' : hurm


Sahabat : maaf andai menyibuk


nurul asma': tgh ade konflik diri, xpe, thanks 4 being concern


Sahabat: konnflik?


nurul asma': sumthng happened in my past ,that i myself cannot bear to live with it


Sahabat : willing to share?


nurul asma': hurm, klu sy cite, ni akan buka aib sy sndr..xpe, tq byk2


Sahabat: hm..its ok. sume org ade mslh, kenangan silam...boleh sy kongsi ape yg sy dapat?


nurul asma': sila2


Sahabat: cikgu sy pnah pesan. sy pun ade benda yg mengaibkan dalam sejarah hidup sy, sgt2 mengaibkan..cikgu sy pernah pesan, jgn sekali2 mengeluh kalau awk berbuat dosa. ingatlah, ramai yg sebelum dr awk berbuat dosa yg jauh lg besar, dan apabila mereka meminta keampunan, maka tuhan ampunkan, kalau awk rasa diri hina atau lemah, ingatlah, terlalu ramai org yang lebih hina dan faqir kalau nak dibandingkan dgn awk, tuhan cuma mendatangkan ujian, kalau kita terima dengan sabar, pasti ganjarannya syurga, tp jika kita sampai satu tahap, taksnggup mghadapi, pohon pada tuhan ringankan, bukan merintih bahwa tuhan telah uji aku sebegini berat. saya pernah tenang seketika mase cikgu sy ungkapkan kata2 ni..harap2 sy x lari konteks dgn konflik yg awk hadapi


nurul asma' : hurm..btul tu. sy da jd hmba yg xbersyukur bila ckp mcm ni kan. sy benci dgn kebodohan masa lalu..sume slh sy ... tp sy xmampu nk wat pape da skrg, sy terpaksa terima.


Sahabat : benci dgn kebodohan, itu adalah benda yang baik, asma'. xsepatutnya org benci pada benda yg elok. jd kan kebencian pada kebodohan tu untuk awk perbaiki diri, jadi lebih elok.


nurul asma' : trima kasih akhi, xpernah sy rase down mcm ni.


Sahabat : sume org akan rase down..normal la tu. cume macamana kita handle je bnde tu. bhyenye fikir ikut perasaan ni, yang memandunya ialah syaitan dan nafsu. untungnya fikir ikut logik ni yang memandunya ilmu dan wahyu


nurul asma': ahaa..btul2


Sahabat : jgn sedih2 lg, k?


nurul asma': insya Allah.. moga Tuhan bg sy kekuatan


Sahabat : insya Allah


nurul asma': alhmdulillah.. kne lebih tabah.. xnk kufur nikmat


Sahabat: yup. org pnahkata, kefakiran akan membawa kepada kekufuran..xsemestinya fakir harta, fakir jiwa, fakir budi, fakir ilmu, sumee akan bawa kepada kekufuran..kite same2 jd kaya ye?


nurul asma': insya Allah..


Sahabat : sy kuar dulu


nurul asma': ok


Sahabat: ape2 nk sembg ke, share ke, jgn segan2


nurul asma': thanks 4 the offer


Sahabat: salam alaik~


nurul asma': waalaikumslm




Ya Allah, moga Kau pinjamkan aku sekelumit kekuatanMu utk ku hadapi hari-hari mendatang


Ya Allah, moga Kau ringankan beban dosaku ini, agar aku memperoleh ketenangan hakiki sewaktu hidup di duniaMu ini


Ya Allah, moga aku menjadi hambaMu yang bersyukur atas segala nikmatMu


p/s: ingt nk masukkan conversation ngn raiz, but, bila bc blk, terlampau open plak utk di siarkan.. anyway, raiz, u help alot 2.. tq my dear fren.. i try my best from now on.. insya Allah.. u 2 raiz, be strong there! Allah is always with you..

5 comments:

eLeA haNnAj said...

salam asma'...
tq 4 dis entry..ia bg satu smangat baru...
aku pon salu ase cm2..down ngan mase lalu aku,terase diri sgt berdose...salu terpk nape aku bodo sgt dlu...??bole ke Tuhan ampunkan kesalahan aku...??tp aku lpe yg Allah 2 MAHA PENGAMPUN,MAHA PENGASIH LG MAHA PENYAYANG!!!

together we seek for His Forgiveniss!!

asma'_comey said...

alea hannaj: yup, mmg rse terketuk kepala bila shbt sy ni ckp cmtu.. br tersedar yg dugaan manusia ni berbeza2..kita kne sntiasa redha dgn ketentuanNya..biarla hina dimata manusia, tp mulia di sisi Allah.. may we all gain His Forgiveness.. aminn

amirah said...

take care hunn, we still have a long way to go ;) jangan tensen2 la mok, buruk tau x? ahaha

naDia_akmaL said...

asma',thnx 4 sharing dis entry...
kte pn dpt sesuatu yg sgt bergune kt sini..
ingtlah,setiap org ade kisah silam masing2 tp berbeza2 bg setiap individu..sbb ni slh satu cara tuhan nk uji n bg pengajaran kt kte sume..
again,thnx a lot dear..=)

asma'_comey said...

raiz: yeke aku tensen buruk??hahatq dear..luv u..

nadia_akmal: alhmdulillah, syukur ada sesuatu yg dpt dikongsi bersama.. moga kita sume akan lebih tabah dlm menempuh dugaanNya.. good luck to 2 nadia!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...