Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Monday, June 8, 2009

Erti hidup utk memberi^


Salam alaik..

alhamdulillah,sy br je hbs bc buku karangn ust hasrizal,'aku terima nikahnya'..
Ntah knpe sy pilih buku ni utk bc,maybe sbb tjuknye yg agak mnrk,or rmi kwn2 yg syorkn bc.. (mungkin berat pd tjuknye..huu)
Da lme da cr buku ni, but mostly bookstore xde stok plk..laris btul buku ni..heh

Mungkin ade sesetgh yg malu nk bc buku ni,apatah lg nk blinye..waktu sy bli buku ni pn,dgn abah n sofi, n they both look shocked!..haha..but sy wat muka 'toye' je, lg2 bile izat ckp,

"eee,k ngh nk bernikah ke?",


then sy bls, "laa,ko xnk bernikah??"..


"hurm...nk...hehe"..


See,even my 11 yr old brother ade keinginn itu!.. :p


Ok,dat's not the point here, the highlight here is, wat the writer tried to share wit all of his readers..


Sy sgt terkesan dgn tulisn die, sehingga sy berjy abeskn bc buku tu dlm ms 5jam shj! (where we were on d boring journey frm jhr to kl).. nk stop xleh! Huu..
Bhs die sgt ringkas, n cr die tulis mcm dlm blog die, saifulislam.com .

Kisah die, crita start dr cmne die jmpe istri die smpi diorg dpt ank ke3..sgt2 teratur n seiring dgn kehndk syariah..
ade part yg blh wat kite tersenyum sorg2..n ade part yg blh melelehkn air mata..

Suke bc psl gelagat2 saif n naurah..bile saif pnah menegur ayahnye krn sebut perkataan 'bodoh' dlm satu sesi crmh,smpi terkedu ust ni..heh.. n mnarik sgt teori die psl pwr ranges, ultraman n barney...

Plg menyentuh, bila kita sdar yg kasih ayh & ibu tu tak bersyarat n xpernh dipinta pn!

Sy xnk la cite lbh sbb nnt abes royalty ust tu..hehe..
so, whoever interested in dis book, go get it quick,
coz ble kite abes bc, kite akn sdar yg slama ni ade ke kte memberi??
ade ke kte wat sesuatu tnpa syarat n tnpa hrpkn blsn?
ada x kite slalu hrpkn utk dpt yg trbaek,tp xprnh bg yg terbaek?

Buku ni btul2 wat sy trpk pnjg....


buku ini bgs utk muhasabah diri..
Buku ni bgs bg sesiape yg br nk start life kat dunia luar,

Buku ni bgs utk siapa yg mncr erti idup,

Buku ni bgs utk spe yg xnmpk ape itu erti perkongsian idup yg sbnr..

Buku ni bgs utk kita, yg msih di peringkt akhr remaja n awal dewasa..


Bclah,sbb ilmu yg plg bermkna adalh berdsrkn penglmn, n ust ni tulis berdsrkn itu..

semoga kite sume sntiasa di bwh rahmatNya,krn jika kite dihisab brdsrkn amalan kite, maka xterkire lah hmbaNya yg menghuni neraka,na'uzubillah..
tp,dgn kasih sygNya, kte msih diberi pluang utk bertaubt & menyesal atas segala kesilpn lmpau..

2 comments:

amirah said...

nak pinjamm! ahaha

asma'_comey said...

leh je.. :)
sesuai utk ko..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...