Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Thursday, December 6, 2012

Engagement Day


Assalammualaikum wbt

As i promise, inshaAllah post kali ini saya akan ceritakan majlis bertunang saya.
Alhamdulillah, 2 weeks after L proposed (saya cuba ingat balik macam mana ayat die propose, tapi xdpt recall..huhu), keluarga L datang untuk merisik dan bertunang. actually, pada mulanya hanya majlis merisik sahaja, tetapi, memandangkan saya akan ke sabah tak lama lagi, seminggu sebelum family dia datang, tukar plan untuk bertunang terus. huhu.. agak kelam kabut buat persiapan.



yang paling kelakar ialah mereka dialog untuk jemput adik beradik umi ke majlis ni. yelah, mesti pelbagai reaksi diorang nanti. tapi alhmdulillah, mereka terima dengan lapang dada. (kot?) huu
selepas itu, barulah sibuk mencari barang hantaran. hantaran pada mulanya saya request cincin sahaja, tapi umi kata macam tak proper pula. mak L pun kata benda yang sama. jadi, oklah saya setuju bagi 5 balas 3.

majlis bertunang diadakan pada hari sabtu, 29 September 2012. letak gambar je lah. picture tell more stories kan..hehe..(malas nak tulis sebenarnya)


sofi dan ummi

hantaran utk L

hantaran dari L

mother-in-law to be. Inilah kali pertama bersua muka dengan mak L. Jantung bagai nak jatuh dah..huu


Thanks official photographer :)


Majlis tunang saya ini sangat ringkas. Majlis mula jam 8.30mlm, 8.45 da sarung cincin, kol 9mlm da start mkn2...brg hantaran hanya baju nikah, buah-buahan, coklat, cincin, dan buku..useful items..ade jgk makcik2 bising surun letak sirih, tp sy berkeras xnak..huhu
Atuk pah pun bising sbb baju dan tudung sgt simple..die kate letak la veil ke..huu..tp sy xnak..simple sudeh..dah la sarung cincin dalam bilik, macam orang dulu2..xde pelamin..tak membazir..byk lg nk pakai duit lepas kawen nanti.. tapi bising2 sedara saya pun, lepas tgk cincin L bagi, terus senyap..pastu bisik2 kat saya plak tanye L keje apa, usha2 kete L pulak tu..huu..biarlah...
Owh, ada part kelakar.. bila mak L, akak dan adik die masuk bilik nk sarung cincin, diorg tercari2 mana saya..huu..maklumlah tak pernah jumpa diorg langsung kan..huu..terpaksa mengaku dengan muka tak malu.. "saya makcik" (dengan muka merah)..haha

Alhmdulillah..Allah bagi nikmat bahagia..

Tips bagi bride-to-be: ringkaskan upacara tunang..tak perlu membazir2 kalau rasa tak mampu.. dan persetankan apa orang kata..janji kita tahu kita buat sume ni utk dpt redha Allah, bukan redha manusia. Dan yang paling penting..jgn letak syarat pelik2 kat keluarga lelaki..mudahkan urusan perkahwinan..nak Allah tolong kan? So ikutlah apa Nabi ajar kita.. ;)

-1 hari setengah ke akad nikah!-

Doakan kami..

1 comment:

ATIE said...

tahniah sis... may Allah bless u both and the rest of the family.. jgn lupa gmbr wedding nt.. maaf kte xdpt dtg wedding kamu..

tahniah lg.. smoga allah permudahkan semuanya..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...