Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Friday, February 18, 2011

pharmacy nyte 2011

salaam alayk

pd 22 Jan yang lalu.. (hurm, hampir sebulan yang lalu yek), kami, final yr pharmacy student menganjurkan satu annual event di hotel flamingo, jalan ampang. event ini bertujuan utk menghargai jasa2 pensyarah dan juga utk memberi penganugerahan kepada pelajar2 yang berjaya dalam subjek2 tertentu dan secara keseluruhannya...kami namakan event ini sebagai PharmNight.



pd mula menubuhkan jawatankuasa, sy sendiri memilih utk menyertai biro tajaan, kerana sy teruja utk belajar sesuatu yang baru dr kwn2, terutamanya dr kwn2 chinese, yg mmg terkenal dgn kehandalan mrk mencari tajaan. akan tetapi, krn sy xberfikiran panjang, sy tiba2 rasa kecewa dgn keputusan sy sendiri, krn biro ini yang akan menjadi sumbangan utama dlm majlis tersebut, walhal, majlis itu pastilah bukan suatu majlis yg, pd sy mengikut garis2 panduan syariat kita. dan akibatnya, sy tidak memberi komitmen dgn baik.
krn rase bersalah itu, sy pernah bertnya hal ini pd akak usrah, dan dia menasihatkan sy utk buat perkara yang sy rasa betul, bersesuaian dgn apa yang sy paham & ingin sy tegakkan. 
jadi, ada juga sy tawarkan diri dlm beberapa tugasan, itu pn krn sy rasa bersalah krn menawarkn diri pd mula2 nya.
(ntah la, mungkin pd sesetgh pihak, akan xpaham apa yg ingin sy katakan disini, tp sy mmg xberapa berminat utk menjaya kan event sebegini)


dan, bukan juga minat sy utk pergi party or 'night' mcm ini..huu..rase xselesa berada dlm crowd agaknya.. dan seboleh2nya utk tidaklah mengenakan pakaian yang melampau sgt, akan tetapi, sy pasti akan ter'over' jugak..huu..(ini juga merupakan salah satu sbb sy xsuka menghadiri majlis2 begini, sbb sy pasti akan terover akhirnya.. *sigh)
tp, bila sy fikir balik, majlis2 sebegini tak dapat sy nk elak bila dah keje nnt kan.. hurm.. xpe lah, moga apa yang berlaku skrg akan mengajar sy lebih bersedia utk apa2 keadaan dimasa akan dtg.. insyaAllah..

well, just one pic as a memory of final yr yg masih menetap di 2nd kolej, dari dulu hingga skrg.. (kecuali fida):

dari kiri (atas) nad, saya, izaan, acap. dari kiri (baris ke2) fida, kin wei, zety, amirtha, yein, rus. dari kiri (bwh) sri, boon



sy mengenakan bj punjabi berwarna merah coklat. selendang punjabi sgt besar dan pnjang, jd sy lilitkan dikepala dan simpulkan seperti bunga di tepi. sy masih ingt fesyen ini sy perrnah pakai ketika sy masih kecil, dlm pertandingan ratu kecil, dan sy menang tempat pertama. huu.. (masih ada lg ke ye gmbr sy itu?)
dan yang paling best pd malam ini adalah, kami menyewa bilik di hotel ini. dan dpt tidur dgn kwn2..hehe..
ok, smpai disini shj..

wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...