Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Friday, April 16, 2010

bila sahabatku menangis.....

salam alayk...

baru lepas kol yen, yg skrg kat hosp kluang, teman maknya, yg br masuk hosp 2 hari lepas...

tutt.. tutt..

asma': salam yen!

ain: wslm..... (bising suara latar)

bila maen kol je, xrancang nk ckp ape, gagap sket time borak.. huu

asma': ko sehat? (err...xtau nk start cmne..)

ain: sehat...

sepatah2 yen jwb..
serak2 suaranya kedengrn...

tau, die mesti letih...bercampur risau....

asma': kat hosp lg ke? tdo sane?

ain: da nk blk da ni, siang nurse leh jaga, mlm je aku jaga... tgh tunggu bapak aku amik...

hurm, xtau mcm mne nk menenteramkan die...

asma':da sarapn lum ni?

ain: da pg td...
tp yen tetap yen yg aku knal, sempat lg hiburkn hati sendiri...

asma': mak boleh mkn?

ain: bleh, tp mkn sikit je... bleh lak hosp bg roti keras kejung.. cmne la org sakit nk mkn.. baek mkn roti du, ade telur, sedap lg.. huuu

& sempat lg nk kenekn akak die tuh

asma: sape lg balik?

ain: ptg ni kakak aku sorg tu blk, yg lg sorg tu xblk sbb tgh kat australia! eeee...geram aku, nnt la, siap die bile da blk nnt!...

xbyk yg kami borakkan, sbb tau, keadaan xmampu nk dikawal, bila semcm tgh suara yen yg makin syahdu...

asma': yen, doa byk2 k... bercakap dgn Allah, ngadu pdNya... ko kuat! kitorg sume tgh doa ni... ko kne doa jgk tau!

ain: tq asma'...

mmg menitis air mata bila talian kami akhirkan...
ingin saja aku memelukmu erat, utk kau leraikan segala gundah itu,
ingin saja aku bisikkn kata2 utk bangkitkn semangat hatimu..
sabarlah kawan.. kerana aku sendiri tidak mengerti apa rasamu..cuma aku hanya mampu berada di sisimu...jgn kau soal jgn kau mengeluh,, kerana rancangan Allah itu Maha hebat~







ya Rabb, dugaan dia sgt xmampu utk ku tanggung... berat mata memandang, berat lg bahu memikul... semoga ya Allah, Kau kuatkan hati sahabatku ini, Kau pinjamkan ketabahan para2 syuhada' utk dia meneruskan perjuangan yang bakal menanti minggu hadapan.. Kau kurniakan hati yg kental utk dia menapak lg.. ya Rahman... Kaulah Maha Mengetahui lg Maha Mengasihi...


Dalam satu riwayat oleh Bukhari, Rasulullah pernah ditanya oleh Abdullah bin Amru tentang amalan lebih dikasihi Allah. Lalu Baginda menjawab: Solat dalam waktunya. Tanya Abdullah lagi: Selepas itu apa? Baginda menambah: Berbuat (berbakti) baik kepada kedua ibu bapa. Abdullah bertanya lagi: Kemudian itu Rasulullah? Baginda menjawab: Berjuang di jalan Allah.

Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya dengan mengatakan “Kami beriman”, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu dugaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu sebelum mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya akan orang-orang yang berdusta. [al-Ankabut: 2-3]


2 comments:

sapesape said...

salam
aku pun tak tahu nak buat ape utk dia... kesian kt dia... juz bg msg semangat... dia risau tak studi lg... tp Allah pasti akan bantu dia atas keikhlasannya mjaga mak dia yg sakit...
~semoga dia diberi kekuatan... aku risau keadaannye... yen, kalau aku di tempat kau, belum tentu aku mampu mghadapinya...

asma'_comey said...

sapesape: xpe, same kite tlg bg semangat kat die k... kite ni masih bersenang lenang, x tau bila masa utk ujian kita pula..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...