Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Monday, January 12, 2009

mari boikot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kita mampu untuk berubah!!!!
Jangan manjakan sikap dan nafsu "branded",
dah biasa guna produk yg kebanyakannya halal (oleh JAKIM) bg produk nestle...dah sedap guna, susah nak tukar dsb!!!!

Jangan cipta sebarang alasan mulai saat ini...
mereka saudara kita di Palestin boleh dan tanpa kompromi untuk berkorban pada bila2 masa dan saat untuk mempertaruhkan nyawa, anak dan darah...
KITA takkan tak sanggup berkorban untuk tidak shopping di Carrrefour yg kononnya dekat dgn rmh, dgn tempat kerja dsb.
Ada banyak lagi alternatif di luar sana, org putrajaya, silalah pergi ke Mydin walaupun agak hujung Putrajaya, apalah sangat minyak kereta andai itu yg dipersoalkan....

Kalau tak pakai johnson&johnson pun, takkan ruamnya kulit bayi kita...fiffy ada, anakku ada....kenapa susahnya nak bertukar..
baby sebenarnya tak perlu pun benda2 tu semua....jangan terlalu terpengaruh dgn iklan....

Kalau tak makan chipsmore, jacob's dan biskut Tiger keluaran Danone, pun boleh kenyang kan perut kita dengan makan hanya biskut, munchy, hup seng, dengar kata noraini's cookiie pun nak keluarkan biskut...
jangan ajar anak kita makan biskut2 yahudi!!!!

Kain buruk, tshirt yg tak pakai boleh ganti kepada tisu yg dikatakan lembut tisu kleenex. Tisu dari nibong tebal kan ada, produk malaysia, bertukarlah kepada premier.....tisu PREMIER.

Ramai wanita susah nak bertukar pad kotex kepada pad yg lain sebab dah biasa dan sebagainya. Alternatif sangat banyak....intimate produk malaysia....kenapa nak jauh2 bagi sumbangan kat yahudi lagi....
Huggies cuma nak lapik punggung bayi daripada najis besar dan kecil, takkan itu pun nak kira'branded' jugak?
pelik kan?
walau murah offer yg ditawarkan sekalipun, t
ak kan tak boleh nak pilih pet pet, drypers, fitty.
jgn cipta alasan bocor dsb....bila pakai tak betul, maka bocorlah ia.......

Coke air hitam yg entah apa ingredient dia...pun org muslim mukmin nakminum juga....
ni sebab penangan iklan....kan boleh digantikan dengan minum air kopi cap kapal api.....
kopi anggerek keluaran FAMA...sapa lagi nak sokong produk buatan kita kalau bukan kita sendiri.
Kalau dah mengidam sangat pun ,
kan ada syarikat bumiputera yg mengeluarkan air perisa kola yg halal lagi suci!!!!!?????

Ini adalah jihad untuk tidak membeli produk Nestle....
Mungkin anak kita dah lama minum susu brand nestle...bertukarlah kepada susu tepung Bio Lac formula dr. Azizan (homeopati).
Biarlah mahal sikit.....
sebab tu org Islam kena kaya....supaya boleh beli barangan yg HALAL....
org Islam juga kalau tak bersarapan dgn koko crunch, corn flakes pun kenyang juga
bila bangun awal2 dan buat sendiri jemput2 bilis, jagung dsb...
pagi2 atau ptg2 kalau tak minum milo dan nescafe pun lagi boleh kalau minum air amar d genius....
sedap lagi berkhasiat!!!!!!
halal lagi suci.....
tak makan coklat kit kat,smarties, milkybar, milo dan crunch!!!!
Tak minum yogurt bliss dan yoco...ais krim nestle yg tupperware biru, la cremeria....mat kool, mi maggi, sos maggi, perencah aym dan bilis maggi, coffemate....
sedap memangla sedap...
tapi tegakah kita bersedap2 di malaysia, sedangkan di bumi sana bermandi darah dengan bantuan kita menikmati kesedapan produk2 yahudi itu?

Beringat2 dan belek2 lah barang yg kita nak beli......sebelum membeli......jangan main ambik dan ikut dan!!!!! Kita mampu untuk berubah kawan!!!!
kredits frm: my email

2 comments:

Muhamad Azren Muhamad Sabri said...

ehm...satu paparan yg bgus....at least, bile saling ingat-mengingati ni, xdelh terlupe pasal bnde yg pnting cm ni....ehm, pe kate ko edit n tambah ckit gmbar boikot israel....nmpk lg menarik kot...hu3...

asma'_comey said...

owh..tq2 4 dat idea mr T..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...