Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Sunday, December 4, 2011

thanks for this lovely life, ya Allah!

Assalammualaikum w.b.t

setelah lama saya tidak menulis di blog. perjalanan hidup tanpa online connection ini kadang kala menyekat saya untuk aktif ber blog..
alhamdulillah, Allah beri kesempatan untuk saya menyambut hari kelahiran saya yang ke 23 minggu lalu. terima kasih kawan-kawan atas doa dan ucapan. semoga kalian juga akan beroleh rahmat Ilahi., inshaAllah...

agak pelik menyambut birthday sebagai 'pekerja' instead of 'pelajar'..
no more birthday cards, no more suprise party, no more chocolate gift from juniors...
so, i've treated myself with my homemade chocolate cake...huu



Alhamdulillah, sudah hampir 3 bulan (sudah gaji ke3 :) ) saya bekerja, dan segalanya mula untuk settle down.. dah tak berapa kelam kabut, dan sudah tau 'kerenah' bekerja. saya sudah ditempat kat di bekalan wad farmasi, farmasi pesakit luar, drug information unit, dan makmal (galenikal) farmasi. banyak pengalaman dan ilmu belajar, dan perlu belajar lagi. bulan ini akan mula sibuk untuk berpindah ke hospital baru, so, byk kerja2 packing akan mula dilakukan...

dan bulan ini juga sibuk dengan kenduri kendara kahwin sedara dan rakan-rakan.. Alhamdulillah, tadi baru saja mewakili ummi abah ke majlis kahwin anak kenalan mereka, yg juga kawan lama saya. saya rasa hampir 13 tahun tak jumpa dia. sudah besar panjang semua ek.. dia ni kawan sepermainan saya dulu, zaman main masak-masak, main lompat getah....hurm.. main ape lagi ek?


fadzlillah and me.. amal suka warna oren dia.. haha

minggu lepas, saya ikut ummi abah ke majlis kahwin sepupu abah di JB.. mashaAllah, sgt tenang majlisnya.. mereka buat diperkarangan surau, majlis makan beradap mula jam 11.30 dan habis jam 12.30, sebelum zohor. simple, yet sgt cukup! kagum! and it's pink! (*berangan... wink2~~~ hee).

ummi berbual dengan makcik sedara abah di perkarangan surau tu..tgk center piece die, cantik kan?
 btw, saya nk perkenalkan ahli rumah baru kami:


nama dia boo, (as if in monster inc.) umur dalam 4-5 bulan kot. dia anak yatim piatu. saya ambil dia dari makcik saya minggu lepas. dia suka kacau orang tidur..huu..amal tak suka dia bila dia gigit-gigit amal...haha.. alhamdulillah, ade penyeri rumah.. kadang-kadang rasa tak sabar nk balik rumah tengok dia. banyak betul keranah pelik-pelik dia.. dan itulah yang menghiburkan kami.. :)

so, boleh jadi ini hadiah birthday tak sengaja dari makcik saya :)
terima kasih..

terima kasih ummi abah bagi mitsubishi :)
terima kasih amirtha bagi tobrelone dari langkawi..
terima kasih abg pos laju, walau sy terpaksa ambil di pej pos :)

owh, lupa, selamat hari lahir ke-13 juga izzat! be a good boy, and great muslim ok!
kita tak dapat nk sambut sama-sama tahun ni kan? isk..isk..

ok, semoga berjaya semua!

wasalam..

p/s: puasa hari asyura yok!

1 comment:

Anonymous said...

hepi belated birthday...smga sukses selalu..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...