Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Sunday, August 21, 2011

Apa yg penting?

Assalammualaikum..
utk pengetahuan semua, post ini ditulis menggunakan iphone Along..hee

ok, back to the topic.

kadang2 kita sering keliru apa yang penting dalam hidup kita. dan pasti kepentingan sesuatu hal itu berbeza bagi setiap individu kan?

saya selalu berfikir yang apa yang menjadi kepentingan saya itu MESTI menjadi kepentingan orang lain juga, which is tidak adil.

tapi apa yang paling penting ialah kita tak lupa untuk mengingatkan satu sama lain tentang perkara yang paling penting untuk kita pentingkan..iaitu the purpose of life.

masih ingat post2 lama saya yang bagaikab orang hilang arah tuju? huu
ya, bila kita lupa tujuan hidup kita untuk apa, kemungkinan kita akan mudah untuk melilau ke arah yang lain.. asyik nak menyalahkan takdir bahawa hidup ini terlampau perfect, dan tidak adil. walhal, Dia lebih tahu aoa yang terbaik untuk kita semua. jadi, kita mesti back to basic, which is to know and understand the purpose of our living.

we are made to be the caliph of this world. so, we have the obligation to worship the one tru God, to take care of each other and to preserve the nature. kan cukup besar peranan kita sebagai manusia kan? bukan sahaja sebagai penjawat jawatan farmasi di hospital malah lebih dari itu..huu

jadi, peringatan untuk asma' yang sering lupa ini, bahawa pentingkan apa yang lebih penting.. tak semua perkara kita boleh dan mampu buat, tapi kita masih ada peluang untuk mencuba selagi ada Dia untuk membantu. never lose hope and always stay on track.

tolong ingatkan saya bila saya terlupa.

lastly, selamat menjalani ibadah mengejar mlm alQadr. mlm ni ialah mlm ke21 ramadhan...

p/s: xbest tulis post guna iphone. btw, thanks Along!

1 comment:

X1R said...

http://www.youtube.com/watch?v=2a13McywyFg

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...