Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Monday, August 1, 2011

apa dan apa

salam alayk.
1 ramadhan.
hati masih tidak tenteram. bercelaru, bersimpang siur bagai org2 kat bazar ramadhan sek 13, shah alam. walau waktu terisi dengan agenda membuat kuih raya, tapi hati  masih memikir hal2 yang masih tiada jawapannya. adakalanya rasa diri ini kurang bersyukur dengan apa yang ada. sudah ada keluarga bahagia, cukup serba serbi, sudah hampir grad dan kerja, sudah punya kucing yang comel, kiut dan manja, tapi isi hati masih rasa kurang.

apa yang dicari sebenarnya?

pernah terfikir untuk tidak bekerja. i mean, langsung tidak lapor diri bila dpt arahan nanti. tapi, bila otak switch ke mode adult, terasa gila benor idea tu. ye lah, bukan selamanya boleh duduk di bawah ketiak ummi abah. kenapa kitaran hidup, lepas sekolah, masuk U, then keje, kahwin, dapat anak, then.......?? terasa macam tiada apa2 untuk diteruskan. bukan minta untuk mati cepat, tapi rasa hati masih kosong untuk melangkah ke hadapan...

faham?

xpe, saya pun tak berapa nak faham apa yang bermain dalam otak hati saya ni.
moga kita sama2 hayati apa yang ingin Allah sampaikan waktu ramadhan kali ini..mungkin jawapannya ada disini...

salam keberkatan dan keindahan ramadhan.

4 comments:

hanna said...

lepas grad mmg cmtu mok
pikir banyak menda
baik mo rilex je kat rumah selagi ada masa ni.hargai masa2 yg ko ada dgn family.kalau da keje bz sgt.smbung blaja pon bz.

asma' said...

owh yeke.. ingt aku je kene sindrom pelik ni..haha..

ramlah said...

saya dah rase bnda tu.. perasaan yg sama.. penat nak dilayan :)

be strong, think forward..jangan merasa lemah dgn ''rasa'' tu..hihi

asma' said...

ramlah: huu.. inshaAllah. doakan moga kita kuat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...