Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Thursday, October 10, 2013

The 5% People

Assalammualaikum wbt...

Suatu masa dahulu, ada pernah dengar satu ceramah dr Prof Muhaya yang mengatakan, di dalam dunia ini, ade 5% sahaja golongan yang tak suka kita.

Walau hakikatnya % die sangat kecil, tp kdg2 ia memberi impak yang besar dalam hidup.

yelah, yg 5% ni lah yang menegatifkan setiap tindak tanduk kita, semua yang kita buat ade je yang tak kena di mata mereka.

Jadi, jangan biarkan golongan 5% ini mempengaruhi hidup kita! biarkanlah mereka dengan aksi mereka, tak ada faedahnye kita melayan kerenah mereka. kan portion 95% tu lagi besar kan? buat apa nk fikirkan orang yang boleh jatuhkan kita kan? yang penting, bila kita salah, kita minta maaf, dan teruskan hidup dengan letak mood 'ignore' je untuk golongan ini.

macam mana nk mengenalpasti golongan 5% ni? secara obviousnya, mereka datang mungkin dari orang2 yang terdekat dengan kita, eg: keluarga, kawan2 rapat. dan yang paling penting, hanya mereka sahaja yang menidakkan perbuatan/tindakan kita, orang lain rilex je. huhu.. jadi, di situ kita boleh pin point sebab semua ini terjadi, kemungkinan besar bukan salah kita sbb golongan 5% ini sahaja yang xsokong.

Jadi, keep them away as much as possible and do more good deeds as it will make you feel better about yourself, inshaAllah.

Cehhh, semakin jadi bisness women ni, semakin banyak musuh ke? haha.. xde lah, mungkin kne lebih positif untuk menerima segala apa cabaran lepas ini. Asma' ni nampak je kuat, tp dalam hati meleleh org xtau..huu..

btw, sapa tak like fb page saya lagi, sila like dan anda berhak menuntut 5% diskaun pada setiap pembelian saree tu ye. like di sini-->SAREEMAZ

2 comments:

-ain- said...

ive met my 5% who really make me stress... aihhh.. ape sume ade je x kene.. kekadang mcm xley nk diterima akal dengan ape yg die kate.. tq asma... sebenarnye mmg normal ek...ok... pasni malas la nk stress kalo jumpe another 5% people ni....sbb mmg wujud..hehe..

Nurul Asma' said...

betul tu yein..huhu..kuat2!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...