Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Friday, February 22, 2013

Honeymoon at Guangzhou

Assalammualaikum wbt..

post kali ini mengenai Guangzhou.. well, not so much of our honeymoon but this is our first vacation trip. yelah, org ramai kate kenapa honeymoon pergi guangzhou? bukan ada apa2...huu

Trip kali ini di sponsor 80% oleh Prudential! yeayy alhamdulillah, Nazlan dapat tiket free sbb sale die dan saya dapat tumpang pegi..hehe..agak takut dan segan juga mula-mula mahu ikut trip ni sebab ye lah, ini kali pertama pergi luar negara bukan dengan ahli keluarga (i mean, ahli keluarga yang dah lama kenal..huhu) dan sekali dengan orang yang tak pernah kenal langsung (kawan-kawan nazlan, bosses etc). Jadi, untuk menghilangkan awkward, saya dok berkepit je lah dengan dia..huhu..



Preparation nak pegi memang totally tak ada. sehari sebelum pegi baru nak beli baju sejuk lah, kasut lah, stokin lah.. fuh, selamat husband seorang yang sporting, layan kekalutan saya ini. maaf ye sayang, I xpernah g tempat2 sejuk ni..huhu..

Day 1, 2/1/13, Wednesday

awkward smile @ KLIA before departure
us and sixma prudential group 
on the plane.. nazlan suka sangat plane ni sbb ade private screen kat front seat tu and boleh choose nk tgk entertainment ape dan makanan die sangat mewah dan sedap!..huhu.

Kami tiba di Guangzhou lebih kurang tengahhari..

airport guangzhou.. panas tapi sejuk


Kami terus di bawa ke Memorial Dr Tsun Yat Sun.. their late prime minister xsilap..

bunga sangat cantik!
Then we head straight to hotel to freshen up before going to dinner.. di sini halal food susah nak dapat. ada 2-3 buah restoren halal sahaja di bandar yang besar.. ya, bandar dia sangat besar! macam KL+Shah Alam + Kajang+Bangi+Putrajaya..huhu..

The Hotel
our dinner..teka apa ni?? haha.. ikan die sangat unik.. yup, it's fish..
Then, after filling our stomach, we went to window shopping at Beijing Street!



Beijing street ini terkenal dengan barang2 imitation lah.. masa kami pergi sini, orang tempatan dah mula nk shopping untuk chinese new year, jadi banyak lah diskaun2..untung jugalah dtg masa ini.. untuk cari barang imitation, diorg tak jual mcm kat supermarket tu, tapi diorg ade mcm sindiket2 la..huhu.. diorg akan approach tourist personally dan ajak pergi kedai diorg yang tersorok ntah mana2... mula2 saya agak takut nk ikut, tapi tgk nazlan yakin ade, ok lah, ikut lah..huhu... ade dalam 2-3 kedai yang berlainan building kami pergi..ade lah hasil belian yang berbaloi2..hehe..tp pada sesiapa yang nk pergi ikut diorg ni, saya nasihatkan anda pergi beramai2 lah..sebab takut jugak kan jadi apa2...

ok, itulah perjalanan hari pertama kami..hehe.. hari ke2 lagi seronok!! ok, see u in the next post inshaAllah..hehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...