Daisypath Friendship tickers

Daisypath Friendship tickers

Home

Sunday, August 22, 2010

Bisakah Hidup Tanpa Lelaki | ..from the eyes of me..

salam alayk..

Wahhh soalan yang penuh kontroversi dan sungguh lah berbau feminisme. Pasti saya akan ditawarkan untuk menjadi ahli Sisters In Islam atau mana-mana persatuan NGO yang memperjuangkan hak wanita. Ironinya, saya juga telah bersuami, dan saya memang tidak menafikan kepentingan beliau dalam hidup saya.

Namun tulisan di bawah bukanlah untuk menafikan kepentingan mereka. Jauh sekali untuk mengatakan perempuan mampu malakukan segala-galanya. Tetapi dalam banyak hal saya terpanggil untuk menulis mengenai topik ini, lebih-lebih lagi ia adalah satu masalah yang bernanah dan menjadi barah di dalam tarbiyyah.


Read more-->>

3 comments:

-m3- said...

salam...

ok, sila betulkan kalo saya tersilap fhm...

soalan yg meruntun hati si kakak tu adlh 'boleh ke hidup tanpa lelaki' ye?

atau kakak ni runsing sebab die x kawen2 lagi?

kenapa saye konpius ngan cite ni yek...huhu

Nurul Asma' said...

hahaha
si tukang cerita ni cuba nk ckp, yg jgn nk runsing2 pk dgn sape kite akan end up with, sbb that's not importnt at all to think about. however, focus on more crucial things like, how we 'treat' Allah as our god, are we worth enough to be his slave? love by Him?
pd sy, apa yg akak ni hadapi, same je ngn apa yg kite2 sume tgh alami, risau sane, risau sini.. pdhal, kite x pk ape yg septtnye kite risau kn..huu
apa yg terjd kat akak ni, wallahualam, sy just suke & kagum dgn explanation die.. hee
jazakallah..~

-m3- said...

ooo...thanx terangkan
agak konpius mulenye
^_^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...